STUDIA LICENCJACKIE
Studia Licencjackie
KIERUNEK ZARZĄDZANIE
Specjalności:
– Zarządzanie w Administracji
– Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw
– Zarządzanie Bezpieczeństwem
Numer konta: 93 9106 0008 2001 0016 5406 0001 Bank Spółdzielczy w Przeworsku
Przy płatności za studia przelewem należy podać w tytule imię, nazwisko, nr albumu i rok studiów
Zasady pobierania wysokości opłat za studia licencjackie
Formularz do pobrania [Download]
Profil Absolwenta Specjalności Zarządzanie w Administracji
Studia na specjalności zarządzanie w administracji pozwolą zdobyć praktyczne umiejętności z zakresu marketingu społecznego i publicznego oraz zarządzania kryzysowego niezbędne w pracy w instytucjach publicznych. Absolwenci poznają elementy strategicznego zarządzania finansami, dowiedzą się jak zarządzać projektami w administracji publicznej, poznają również metody zarządzania zasobami ludzkimi.
Absolwenci nabędą umiejętności potrzebne do pracy w szeroko rozumianej administracji, do zarządzania instytucjami w różnych aspektach ich działalności, za punkt wyjścia przyjmując właściwą interpretację obowiązującego prawa i jego zastosowanie ukierunkowane na zaspakajanie potrzeb obywateli korzystających z usług administracji publicznej. Absolwent tej specjalności to potencjalnie:
- urzędnik administracji rządowej,
- urzędnik administracji samorządowej,
- pracownik administracji pozarządowej,
- pracownik służb resortowych,
- pracownik biurowy w przedsiębiorstwie,
- pracownik biurowy w instytucji finansowej.
Profil Absolwenta Specjalności Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa
Ukończenie studiów na specjalności ekonomika i organizacja firmy pozwala na uzyskanie podstawowych kompetencji pozwalających zajmować stanowiska na różnych szczeblach funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Absolwent tej specjalności to potencjalnie:
- pracownik biurowy przedsiębiorstwa,
- kierownik średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach;
- zarządzający przedsiębiorstwem, korporacją oraz ugrupowaniami sieciowymi,
- menedżer na podstawowym, średnim i wyższym szczeblu funkcjonowania przedsiębiorstwa,
- przedsiębiorca prowadzący własną działalność gospodarczą,
- doradca, konsultant, do spraw zarządzania przedsiębiorstwem.
Ukończenie studiów na specjalności ekonomika i organizacja firmy pozwala na uzyskanie kompetencji pozwalających zajmować stanowiska, na różnych szczeblach zarządzania w instytucjach, przedsiębiorstwach produkcyjnych, sieciach handlowych, firmach logistycznych, konsultingowych, jednostkach samorządu terytorialnego, instytucjach ochrony zdrowia, własnej działalności gospodarczej. Absolwent studiów pierwszego stopnia na specjalności ekonomika i organizacja firmy będzie posiadał rozszerzoną wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne w zakresie zarządzania i doskonalenia procesów zarządzania organizacjami. W szczególności będzie posiadał umiejętności związane z diagnozowaniem, projektowaniem i doskonaleniem strategii, struktur, systemów zarządzania, kultury organizacyjnej, zasobów ludzkich, umiejętności kierowania.
Profil Absolwenta Specjalności Zarządzanie Bezpieczeństwem
Absolwent specjalności zarządzania bezpieczeństwem oprócz podstawowej wiedzy
z zakresu zarządzania będzie posiadał wiedzę i umiejętności również z zakresu, m. in.:
- bezpieczeństwa lokalnego i regionalnego,
- bezpieczeństwa państwa polskiego oraz wewnętrznego bezpieczeństwa Wspólnoty Europejskiej,
- organizacji poszczególnych służb i instytucje związanych z bezpieczeństwem,
- organizacji działań profilaktycznych w sytuacjach zagrożenia,
- organizacji i zadaniach komórek ds. bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego,
- procedur i działań w sytuacjach nadzwyczajnych,
- bezpieczeństwa w komunikacji publicznej i transporcie,
- ochrony osób, mienia, obiektów i obszarów,
- ochrony danych osobowych,
- zasad zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie.
Absolwent tej specjalności to potencjalnie:
- pracownik ochrony,
- menedżer programów kryzysowych,
- analityk danych w sytuacjach ekstremalnych,
- specjalista w zakresie planowania bezpieczeństwa cywilnego,
- doradca – w sztabach kryzysowych różnego szczebla,
- inspektor ds. monitorowania zagrożeń,
- specjalista ds. procedury bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego na każdym szczeblu organizacji państwowej i międzynarodowej,
- specjalista ds. gromadzenia, przetwarzania oraz udostępniania informacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Zarządzanie bezpieczeństwem jest specjalnością nie tylko kształcącą osoby, które zamierzają pracować w organach administracji publicznej, czy w różnego rodzaju formacjach mundurowych ale także osoby, które swoją ścieżkę kariery zawodowej wiążą z zatrudnieniem w organizacjach komercyjnych. Absolwenci studiów specjalności zarządzanie bezpieczeństwem mogą pracować w różnych jednostkach organizacyjnych, m.in.:
- wydziałach lub sztabach zarządzania kryzysowego różnych szczebli instytucji samorządowych;
- jednostkach Państwowej Straży Pożarnej, Ochotniczej Straży Pożarnej, Policji, Straży Miejskiej;
- formacjach Obrony Cywilnej Kraju i instytucjach związane z reagowaniem kryzysowym:
- działach bezpieczeństwa w jednostkach organizacyjnych przedsiębiorstw:
- agencjach detektywistycznych, agencjach ochrony.